Geplaatst op
Ondernemers willen zo min mogelijk risico lopen wanneer ze aan het ondernemen zijn, dit is natuurlijk logisch, want veel van hun geld gaat erin zitten en een faillissement wil je natuurlijk niet meemaken. Een ondernemer moet risico nemen en investeren om succes te kunnen behalen. Maar natuurlijk wel zo min mogelijk en zeker niet overbodig of door toedoen van anderen niet kunnen behalen wat je wilt behalen. In deze blog gaan we een aantal tips geven waarmee je beter kunt ondernemen.
Goedkoper ondernemen
Als je begint met ondernemen is het belangrijk om uitgaven te doen aan zaken waar je echt wat aan hebt en die nodig zijn. Veel ondernemers vallen in de valkuil van de vakbladen, deze zijn totaal overbodig omdat heel veel informatie gewoon op internet in te zien is zonder betaling. En wanneer je wel een keer moet betalen, dan is het bedrag een stuk lager dan wanneer je een abonnement afsluit voor vakbladen. Bekijk dus altijd eerst of je een abonnement wel of niet nodig hebt.
Telecommunicatie
Wanneer je een bedrijf hebt, dan moet je natuurlijk snel en goed kunnen communiceren met (potentiële) klanten. Dit kan alleen als de IT op orde is. Een goed abonnement met internet is dan een must. Stap niet in het eerste de beste abonnement, maar ga eerst goed vergelijken en probeer een zakelijke overeenkomst te sluiten met de desbetreffende aanbieder. Een zakelijk abonnement is over het algemeen goedkoper wanneer je meer gebruik maakt van telecommunicatie.
Factoring
Om met veel minder risico te kunnen ondernemen, is het slim om te kiezen voor factoring. Dit is het afkopen van het risico dat een klant niet betaald. Wanbetalers zijn een groot probleem voor ondernemers, omdat ze hierdoor veel stress, juridische rompslomp en omzetderving hebben. Een factoringcompany wil de taak van het innen van een factuur van je overnemen, dit doen ze voor een bepaalde fee. Biedt hem de factuur aan, jij krijgt het bedrag van de factuur minus de fee en kan verder met ondernemen. Het factoringbedrijf gaat vervolgens de factuur innen. Zij dragen dus het risico of de klant wel of niet gaat betalen. Zeker voor jonge bedrijven die nog niet een 100% betrouwbare klantenkring opgebouwd hebben, is factoring een uitkomst.